سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید دیجیتال

‎ایده: موبایلی که با نوشیدنی های شیرین کار می کند

 

‎اگر شارژ باطری موبایلتان تمام شد نیازی نیست به دنبال پریز برق بگردید کافیست یک نوشیدنی شیرین مانند کوکا کولا خریده و آنرا داخل موبایل بریزید. این چیزی است که ‎دایزی ژنگ ‎طراح چینی موبایلی برای شرکت نوکیا طراحی کرده. این موبایل دارای یک بیوباطری است. این بیوباطری با استفاده کربوهیدراتها (قند موجود در نوشابه) انرژی تولید می کند.

 

بیوباطری ها به صورت بالقوه قادرند اند 3 تا 4 برابر بیشتر از باطریهای لیتیومی انرژی تولید کنند. و معمولا پس از اتمام شارژ هم تنها آب و اکسیژن است که باقی می ماند?.? ایده جالبی است اگر به واقعیت تبدیل شود.

 

یکی از قوی ترین پردازنده موبایلی که فعلا در حال استفاده است، قلب تپنده نکسوس وان - اسنپ دراگون یک گیگاهرتزی - شرکت کوالکام است. البته این شرکت بیکار ننشسته و در CESامسال به معرفی دو محصول جدید نیز پرداخته، تا هر روزه شاهد تلفن های هوشمند سریع تر و کامل تری باشیم.

 

محصول اول نمایشگاه امسال این شرکت یک اسنپ دراگون تک هسته ای با کد 8X50A است. این پردازنده با چیپست ?? نانو متری در حقیقت نسخه بعدی پردازنده یک گیگاهرتزی نکسوس گوگل است. گفته می شود که سرعت این پردازنده بالغ بر ?.? گیگاهرتز خواهد بود.

 

اما برگ برنده کوالکام 8X72 دو هسته ای است که با استفاده از دو هسته اسکورپیون به سرعت ?.? گیگاهرتز دست یافته. لوئیس پیندا از کوالکام می گوید: اگر چه این پردازنده برای نت بوک و اسمارت بوک ها هم به کار خواهد رفت، اما هدف اصلی ما تلفن های همراه هوشمند هستند. موبایل ها با این پردازه می توانند ویدیوهای اچ دی 1080P را هم اجرا کنند. هر دو این پردازنده ها قرار است در سال جاری به بازار عرضه شوند.

 

جالب است که بدانید CES در واقع فقط یک نمایشگاه ابزارهای دیجیتالی نیست، شاید بتوان گفت که بخش اصلی این برنامه کنفرانس های خبری شرکت ها و سازمان های فعال در این زمینه است. بسیاری از این کنفرانس ها همراه با معرفی و رونمایی محصولات جدید این شرکت ها است. اما برخی هم مانند نوکیا تنها به معرفی خود و امکانات و برنامه های آینده شان می پردازند که این هم جالب و دیدنی به نظر می رسد.

 

نوکیا کنفرانس CES امسال اش را با آمار و ارقام و گزارش شروع کرد و به پایان رساند که در ادامه مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 

 


ارسال شده در توسط داوود امیری